Tất cả cái này là qui định của hãng chứ ko phải của đơn vị cung cấp dịch vụ bảo hành ủy quyền đâu. Vì đơn vị bảo hành ủy quyền thì luôn mong làm được để lấy tiền labour. Dưới đây là thông báo mới nhất về qui định bảo hành đối với hàng không được phân phối tại các nhà phân phối chính thức tại VN đối với sản phẩm Lenovo Thinkpad( không phải dòng consummer): (Xin lỗi mình copy nguyên văn của hãng bằng tiếng Anh)
Dear all,
Let us summary the IWS process again for clarity.
This document is provided to ASPs to help service of IBM/Lenovo products. It is not to be distributed beyond that audience or used for any other purpose.
The screening objective is to ensure that we provide services to users who purchase their machines overseas and from an overseas reseller.
If we identify a user that purchase the machines from a local reseller and the machine is registered overseas:
IWS Screening Procedure
End User/SMB
Proof Of Purchase (POP) from overseas or
Travel Documents Required (Passport/Drivers license)
If user uncomfortable to provide Travel Documents, then we advice / recommend user to carry-in the machine and show us the travel documents. Please try to copy his travel document and send us for auditing.
If customer does not allow to photocopy his passport, then kindly inform us immediately to get exceptional approval case by case.
Kindly inform the customer that this the policy to validate genuine IWS machines.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-58926#lkiws
Exception
Condition 1
If user found to be working with a Lenovo Global Account, proceed to service the machine.
(See attached file: Global Account List.xlsx)
Condition 2
If user confirms that his machine is deployed thru the Global Deployment Program from their company.
Please take down the details of the users, contact number, email, company name and position held, provide info to IBM to escalate this issue.
Condition 3
In summary for Vietnam, Machines registered under Thailand and Singapore,Viet Nam no POP is required.
Proceed to service and no POP is required.
The above procedure is effective immediately. Please communicate to all your staffs.
Please feel free to contact me if you have any inquiry.
Các bạn có thể check thêm thông tin từ IBM VN.
Số điện thoại:
.04 39462193
83B Lý Thường Kiệt - HN